flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Концепція організації роботи суду

11 листопада 2013, 14:04

  

 

 

ДНІПРОВСЬКИЙ    РАЙОННИЙ    СУД    МІСТА   КИЄВА

 

********************************************************

 

Концепція

  удосконалення  ОРГАНІЗАЦІЙНОГО забезпечення  ДІЯЛЬНОСТІ

ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ

 МІСТА КИЄВА як модельного

(основні засади діяльності)

                    

 **********************************************************

 

Правосуддя в  Україні здійснюється

виключно судами.  Делегування функцій

судів, а також привласнення цих функцій

іншими органами чи посадовими особами

не допускається.

                                                                                             

Конституція України ч.1 ст. 124

Розділ VIII  «Правосуддя»             

 

 

РОЗДІЛ  І.

Вступ.

Розуміння необхідності судової реформи і особливо її змісту неможливе без визначення тієї ролі, яка відводиться судам у її здійсненні. Відповідь на ці питання можна знайти, перш за все, у Конституції, а також в низці міжнародних актів, до яких Україна приєдналася, обравши шлях на входження у світову та європейську спільноту.

Конституція проголосила Україну правовою державою, в якій людина, її життя й здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визначаються найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності органів держави, у тому числі судів. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом своїх прав і свобод, оскільки право на судовий захист не може бути обмежене. Саме для забезпечення судового захисту прав і свобод людини судова влада має бути незалежною, самостійною; суди – компетентними; судді – неупередженими; судовий розгляд – гласним, змагальним; учасники процесу – рівними перед законом і судом.

Саме заради таких цілей діє судова влада і наділяється такими великими гарантіями. В  преамбулі Рекомендації № 12(94)12 Комітету міністрів державам-членам Ради Європи  щодо незалежності, дієвості та ролі суддів зазначено:

          «Комітет міністрів, згідно зі статтею 15.b Статуту Ради Європи,

враховуючи статтю 6 Конвенції про захист прав і основних свобод людини (далі - Конвенція), у якій визначено, що “кожна людина має право на справедливий і відкритий розгляд впродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, створеним відповідно до закону”; враховуючи Основні принципи Організації Об’єднаних Націй щодо незалежності судочинства, ухвалені Генеральною Асамблеєю ООН у листопаді 1985 р.; відзначаючи важливість суддів та інших осіб, що здійснюють судочинство, у забезпеченні захисту прав і основних свобод людини; бажаючи забезпечити незалежність суддів, з тим щоб посилити верховенство права в демократичних державах; усвідомлюючи необхідність зміцнити становище та владу суддів, з тим щоб було встановлено дійову та справедливу правову систему; розуміючи, що бажано було б забезпечити виконання суддівських обов’язків, спрямованих на захист інтересів кожної особи, рекомендує урядам держав-членів ужити всіх необхідних заходів або зробити їх більш ефективними, з тим щоб піднести роль як кожного окремого судді, так і всього суддівського корпусу».

Звернення до суду для захисту прав і свобод людини та громадянина гарантується безпосередньо Конституцією України (ст. 8), а юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі (ст. 124).

Існуюча на цей час  в Україні система  здійснення правосуддя є розбалансованою, не відповідає  європейським стандартам і не гарантує право особи  на справедливий  суд, відтак не вважається дієвим інститутом захисту прав людини. Рівень довіри до судів з боку суспільства є вкрай низьким.

Указом Президента України від 10 травня 2006року № 361/2006 схвалено Концепцію вдосконалення судівництва  для утвердження справедливого суду в Україні відповідно до європейських стандартів.

 Як вбачається з  вищеназваної  Концепції, завданням дальшого розвитку правосуддя є реальне утвердження верховенства права у суспільстві і забезпечення кожному права на справедливий судовий розгляд у незалежному та неупередженому суді.

 Дальший розвиток правосуддя в Україні має бути спрямований на утвердження верховенства права через забезпечення:

доступності правосуддя;

справедливої судової процедури;

незалежності, безсторонності та професіоналізму суддів;

юридичної визначеності, однаковості судової практики і відкритості судових рішень;

ефективності судового захисту.

Одним із напрямків впровадження судової реформи в Україні є створення модельних судів. Модельний суд – це суд з високоефективною організацією роботи його апарату, спрямованої на забезпечення судової діяльності при чіткому розмежуванні процесуальних та адміністративно-управлінських функцій, з високим рівнем судочинства.

Відповідно до наказу ДСА України на базі Дніпровського районного суду м. Києва в рамках Українсько - Канадського проекту судової співпраці створено модельний суд. План роботи Українсько-Канадського проекту судової співпраці передбачає реалізацію заходів в трьох напрямках:

1.      Покращення доступу до судів, покращення ефективності їх роботи, справедливості та прозорості в роботі, а також прогнозованості судочинного процесу в судах загальної юрисдикції;

2.      поглиблення інформування громадськості про роль судів з метою покращення комунікацій між судами та громадськістю;

3.      навчання суддів та апарату судів.

Всі три напрямки діяльності проекту мають спільну мету, а саме: підвищення якості послуг українських судів через такі головні цінності як неупередженість при винесенні судових рішень, виваженість суддів, доступність суду з боку громадськості та ефективність судових адміністративних функцій.

РОЗДІЛ ІІ.

Загальні відомості про Дніпровський районний суд міста Києва

            Дніпровський районний суд м. Києва розміщений в двох приміщеннях по вул. І. Сергієнко, 3 та по вул. О. Кошиця, 5 в м. Києві.

Штатним розписом на 2008 рік в суді  затверджено штатну чисельність працівників в кількості 141 особи, з них:

Голова суду                                         1 посада

Заступників голови суду                    2 посади

Суддів                                                  29 посад

Керівник апарату                                1 посада

Головний спеціаліст                           1 посада

Головний спеціаліст з

інформаційних технологій                1 посада

Помічників голови суду                    2 посади

Помічників судді                                31 посада

Консультантів                                     4 посади

Консультант з кадрової роботи         1 посада

Консультант з судової статистики    1 посада

Судових розпорядників                      5 посад

Секретарів суду                                   8 посад

Старших секретарів суду                    4 посади

Секретарів судових засідань               31 посада

Завідуючий архівом                             1 посада

Архіваріус                                             1 посада

Діловодів                                               6 посад

Експедиторів                                         2 посади

Прибиральниць                                     4 посади

Робітників                                              2 посади

Завідуючий господарством                  1 посада

Водій                                                       1 посада

Старший оператор електронно-обчислювальних

та обчислювальних машин                   1 посада

            Всього :                     141 посада

З 2003 року організована цілодобова охорона приміщень суду працівниками судової міліції.

            В суді створені належні умови праці. З 2004року по 2007рік майже повністю оновлені меблі в приміщеннях суду, закуплена достатня кількість оргтехніки, суд обладнано підсиленою системою електроживлення та встановлено  структурну кабельну мережу. В будівлі суду по вул. Сергієнко, 3 в м. Києві відремонтовано фасад, встановлено огорожу, перекрито дах, проведено ремонт всіх приміщень. В будівлі суду по вул. Кошиця, 5 частково проведено ремонт приміщень, відремонтовано дах.

Нова організація роботи Дніпровського районного суду м. Києва як модельного суду вимагає не лише створення належних умов для відправлення правосуддя, але і забезпечення незалежності суддів.

Створення таких умов для роботи суддів, які б максимально виключали можливість втручання  у відправлення правосуддя і тиску з будь-якого боку на суд у стадії ухвалення рішення, є пріоритетним напрямком організації роботи суду.

Для досягнення зазначеної мети приміщення модельного суду потрібно розділити на функціональні блоки. В даний ча приміщення суду умовно поділені на блоки (публічний, адміністративно-розпорядчий та судівський), однак для реальної реалізації зазначеної мети в повному обсязі в 2007році в суді розпочата робота по будівництву нового сучасного приміщення для потреб суду (виготовлено техніко - економічне обгрунтуванн  необхідності будівництва нового приміщення суду, виділена земельна ділянка для забудови, виготовлено робочий проект будівництва).

Нове приміщення буде розподілено на окремі функціональні блоки, а саме:

адміністративно-господарський блок (пункт охорони, служба судових розпорядників, канцелярії суду, архів суду, кімната для ознайомлення з матеріалами справи, кабінет керівника апарату, кадрова служба та інші приміщення) ;

публічний блок (кабінет прийому позовних заяв, заяв та скарг від населення, зали судових засідань, кімнати для свідків та інше);

суддівський блок (кабінети суддів, приймальні, кабінет голови суду його заступників та інше).

 

Розділ ІІІ.

Мета та принципи діяльності суду, очікувані результати від запровадження нової організаційної моделі діяльності суду.

 

Завданням суду є організаційне забезпечення здійснення правосуддя в кримінальних, цивільних, адміністративни  та інших судових справах, а також розгляд і вирішення звернень громадян на умовах і в порядку, передбаченому законодавством України.

Відповідно до визначених законодавством України завдань суд забезпечує:

здійснення правосуддя в кримінальних справах;

здійснення правосуддя в цивільних справах;

здійснення правосуддя в адміністративних справах;

здійснення  правосуддя  в інших судових справах;

розгляд і вирішення  звернень громадян відповідно до компетенції суду, передбаченої законодавством України.

Діяльність суду базується на таких принципах:

1). Принцип ефективності: якісний розгляд усіх судових справ у найкоротші терміни з мінімальним матеріальним та кадровим забезпеченням;

2). Принцип спеціалізації: усі підрозділи та посадові особи суду виконують різні локальні завдання;

3). Принцип єдності керівництва  та контролю: встановлення такого типу безпосередньої підпорядкованості, за яким кожна посадова особа субординаційно підпорядкована тільки одному керівникові.

Головною та кінцевою метою створення модельних судів є підвищення рівня та прозорості судочинства, поліпшення якості розгляду справ у всіх без винятку судах, скорочення строків їх розгляду, а найголовніше – повернення довіри до справедливого і неупередженого суду наших співвітчизників. У перспективі передбачено поширення досвіду роботи модельних судів на всі суди загальної юрисдикції.

            Робота Дніпровського районного суду м. Києва як модельного суду ґрунтується на таких основних принципах:

- розподіл функцій між підрозділами і посадовими особами за сферами діяльності, тобто спеціалізація підрозділів;

- розподіл справ за категоріями між суддями і звільнення суддів від не процесуальної діяльності;

- застосування новітніх інформаційних технологій;

- поглиблення інформування громадськості про роль судів, з метою покращення комунікацій між судами та громадськістю.

Очікуваними результатами діяльності  Дніпровського районного суду м. Києва в якості модельного суду є:

  1. Покращення  доступу  до судочинства,  прогнозованість судочинства.
  2. Покращення роботи   суддів та апарату суду.
  3. Забезпечення прозорості  діяльності   суду.
  4. Напрацювання та поширення передового досвіду  роботи  модельного суду.

            Зміни започатковані в Дніпровському районному суді м. Києва як модельному суді покращать доступ населення до судочинства, забезпечать ефективність, чесніть та прозорість судових процедур та передбачуваність судових процесів в Дніпровському районному суді м. Києва, створять умови для збільшення поінформованості громадян щодо ролі суддів та судочинства в суспільстві та покращення комунікації між Дніпровським районним судом м. Києва та громадянами.

 

РОЗДІЛ ІV.

Функціональні підрозділи.

Дії людей стосуються певного предмету і направлені на певну мету. Предметом дій людей в даному випадку є інформація, яка надходить до суду у вигляді документів – документована інформація.

Мета дій людей з документованою інформацією співпадає із завданнями, які покликана вирішити певна стадія проходження інформації. В стадію проходження інформації, таким чином, входять однорідні дії з документованою інформацією, об’єднані завданнями прийому, підготовки та призначення до розгляду судових справ, звернення до виконання рішень по ним та збереження документів. Для забезпечення здійснення зазначених стадій утворено підрозділи, які складаються з сукупності посад, в повноваження яких входить здійснення операцій з інформацією. Відповідно до функцій, які вони виконують, підрозділи називаються:

-                       відділ прийому і реєстрації,

-                       інформаційний відділ,

-                       технічний відділ,

-                       відділ кадрів,

-                       судовий відділ,

-                       виконавчий відділ,

-                       відділ архівної роботи.

Ці підрозділи складають організаційну структуру суду, оскільки саме вони забезпечують організацію проходження судових справ відповідно до стадій.

Діяльність суду забезпечується встановленням чіткої організаційної структури суду, а також визначенням компетенції, умов та порядку діяльності підрозділів і посадових осіб.

Відділ прийому та реєстрації.

Відділ прийому та реєстрації – здійснює прийом, реєстрацію вхідної кореспонденції, організацію відправлення вихідної кореспонденції, інформаційно-довідкове обслуговування відвідувачів.

Завдання: забезпечення належного обліку документів, які надходять до суду, виготовлення звітів про структуру, об’єм та інтенсивність інформаційного потоку.

Відповідальність: за справи і документи – з моменту прийому і передачі під розписку виконавцеві; за речові докази – з моменту їх отримання до моменту передачі відповідно до рішення судді.

У відділі прийому ведуться такі  наряди:

1. Постанови законодавчих і урядових органів, інструкції розпорядження органів Державної судової адміністрації та листування з ними,

2. Керівні роз'яснення Пленуму Верховного Суду України,

3. Матеріали узагальнення судової практики вищестоящих судів,

4.  Матеріали узагальнення судової практики суду, копії доповідних записок, інформацій і подань, які вносились судом. Відповіді на подання.

5. Акти, доповідні записки, протоколи та інші матеріали по перевірці, ознайомленню з роботою суду, канцелярії,  колегій.

6. Наряд листування з громадянами та звернення, які надійшли з Ради суддів м. Києва та України,

7. Опис рекомендованих бандеролей (листів) та опис простої кореспонденції,

8. Опис справ, переданих до архіву суду та до державного архіву,

9. Статистичні звіти суду, листи та роз'яснення щодо них,

10. Матеріали, які залишено без руху. Постанови про відмову в порушенні кримінальної справи за скаргою потерпілого, про відмову в прийнятті позовної заяви, про повернення державного мита.

Інформаційний відділ.

Інформаційний відділ – підрозділ суду, який здійснює інформаційне забезпечення діяльності суду.

Завдання: регулювання руху інформації, складання узагальнень, звітів, проведення аналітичної роботи, ведення діловодства по зверненнях громадян.

Інформаційний відділ отримує у визначених формах інформацію, що стосується діяльності суду, здійснює її аналіз та узагальнення; відстежує зміни інформаційного потоку; складають списки невчасно зданих справ до канцелярій суду, списки непризначених справ, в установлені законом строки, на кожного суддю, списки непереданих до канцелярій суду справ на кожного суддю, в межах компетенції вирішують заяви та скарги громадян.

Інформаційним відділом ведуться слідуючі наряди суду:

1.                                        Плани роботи і матеріали по їх виконанню. Протоколи оперативних нарад,

2.                                        Копії ухвал вищої ланки судів по кримінальним справам даного суду

частина І – копії  ухвал Апеляційного суду  м. Києва,

частина ІІ – копії ухвал Верховного Суду України.

3.                                        Копії ухвал вищої ланки судів по цивільним справам даного суду

частина І – копії ухвал Апеляційного суду м. Києва,

частина ІІ – копії ухвал Верховного Суду України.

4.                                        Довідки про роботу суду по розгляду пропозицій, заяв, скарг (крім апеляційних та касаційних), доповідні записки та узагальнення по результатах вивчення цієї роботи.

5.                                        Копії окремих ухвал по цивільним справам і листування по їх виконанню:

частина І – копії окремих ухвал і повідомлення про їх виконання;

частина ІІ – контрольний наряд, в якому зберігаються копії окремих ухвал до одержання повідомлень про їх виконання.

6.                                        Копії окремих  постанов по кримінальних справах,  і листування по їх виконанню:

частина І – копії окремих  постанов і повідомлення про їх виконання,

частина ІІ – контрольний наряд, в якому зберігаються копії окремих постанов  до одержання повідомлень про їх виконання.

Основною функцією інформаційного відділу є належне своєчасне  забезпечення  суддів інформацією щодо змін законодавства України.

Технічний відділ.

Технічний відділ – підрозділ суду, призначений для технічного забезпечення діяльності суду.

Технічне забезпечення полягає в підтриманні всіх технічних засобів суду в належному стані.

Технічні засоби складаються з комп’ютерної, телефонної мереж  та обладнання для фіксації судових процесів.

 

Відділ кадрів.

Відділ кадрівце підрозділ суду, який виконує функції щодо забезпечення суду кваліфікованими працівниками відповідно до штатного розпису, вирішує кадрові питання.

Відділом кадрів ведеться слідуючі журнали та наряди:

1.                                          Журнал обліку документів та видань з грифом “Для службового користування”.

2.                                           Нормативно-правові акти, листи, роз'яснення щодо питань кадрової роботи та державної служби.

3.                                           Доручення органів державної судової адміністрації, рішення вищих та місцевих органів суддівського самоврядування щодо роботи з кадрами та документи про їх виконання.

4.                                           Листування з органами державної судової адміністрації, органами місцевого самоврядування з питань роботи з кадрами.

5.                                           Накази суду (оригінали).

- з особового складу (про прийняття на роботу, переведення, звільнення, присвоєння рангів, встановлення надбавок, заохочення тощо),

-  про надання відпусток,

- з адміністративно-господарських питань, про дисциплінарні стягнення, відрядження працівників.

6.  урнал реєстрації наказів суду

- з особового складу (про прийняття на роботу, переведення, звільнення, присвоєння рангів, встановлення надбавок, заохочення тощо),

- про надання відпусток,

- з адміністративно-господарських питань, про дисциплінарні стягнення, відрядження працівників.

7. Розпорядження суду (оригінали).

8. Журнал реєстрації розпоряджень суду.

9. План-графік підвищення кваліфікації працівників апарату суду та інші матеріали щодо підвищення кваліфікації. Аналітичні довідки про роботу з кадрами.

10. Штатні розписи суду, зміни до них, проекти, документи, документи щодо їх розроблення.

11. Правила внутрішнього трудового розпорядку.

12. Посадові інструкції працівників апарату суду. самоврядування щодо роботи з кадрами та документи про їх виконання.

13. Листування з органами державної судової адміністрації, органами

14. Списки кадрового резерву для державної служби апарату суду та матеріали щодо їх формування.

15. Матеріали засідань конкурсної комісії суду.

16. Особові документи осіб, що не були рекомендовані конкурсною комісією для призначення на посаду.

17. Книга обліку бланків трудових книжок та вкладишів до них.

18. Книга обліку руху трудових книжок та вкладишів до них.

19. Книга обліку руху особових справ.

20. Книга обліку видачі довідок.

21. Книга реєстрації посвідчень про відрядження.

22. Графіки надання відпусток та документи щодо їх формування.

23. Заяви працівників апарату суду про надання щорічних відпусток, відпусток без збереження заробітної плати.

24.  Заяви працівників апарату суду про надання навчальних відпусток.

25. Матеріали проведення атестації державних службовців апарату суду.

26. Матеріали проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями апарату суду покладених на них обов'язків і завдань.

27. Матеріали щодо заохочення працівників апарату суду.

28.  татистичні звіти за формою 9-ДС.

29. Статистичні звіти за формою 6-ПВ.

30. Документи щодо обліку робочого часу (табелі, доповідні записки тощо)

31.  Книга обліку виходу на роботу працівників суду.

32. Матеріали щодо продовження терміну перебування на державній службі.

33. Розрахунки стажу державної служби.

34. Матеріали проведення службових перевірок та розслідувань.

35. Матеріали щодо притягнення працівників суду до дисциплінарної відповідальності.

 

Судовий відділ.

Судовий відділ - відносно обособлений підрозділ суду, основним завданням якого є забезпечення розгляду по суті судових справ у визначеному законодавством України порядку.

Роботу судового відділу забезпечують голова суду, його заступники, судді, секретарі судових засідань.

Порядок роботи судового відділу:

-                                          після надходження судової справи до суду через контрольний журнал вона передається судді під його юрисдикцію,

-                                          після призначення справи до слухання, вона передається у виконавчий відділ,

-                                          ознайомлення судді зі справою може бути в будь-який час, вільний від судових слухань,

-                                          після кожного судового засідання справа повертається до виконавчого відділу, оформленою відповідно до вимог діловодства.

За безпосередню організацію судового відділу відповідає голова суду, який вправі вирішувати всі питання віднесені до його компетенції, і які випливають з завдань, що стоять перед судовим відділом.

 

Виконавчий відділ.

Виконавчий відділпідрозділ судупризначений для забезпечення зберігання справ, які знаходяться на стадії розгляду, та забезпечення виконання судових рішень, контролю за їх виконанням. Даний відділ здійснює дії по зверненню до виконання судових рішень по кримінальним, цивільним, адміністративним справам.

Завдання: прийом та зберігання справ, які розглядаються суддями, звернення до виконання судових рішень, які набрали законної сили, контроль за ходом їх виконання.

Відповідальність: з моменту отримання справи до передачі в архів.

В своєму складі виконавчий відділ об’єднує сектор кримінальної, цивільної та адміністративної канцелярій.

У виконавчому відділі ведуться слідуючі наряди:

а) сектор  римінальних справ:

1.      Копії постанов (ухвал), за якими справи надіслано на додаткове розслідування, передано на розгляд органів у справах неповнолітніх або направлено на доопрацювання.

2.      Копії постанов та вимоги, за якими направлено чи витребувано справи  рганами Прокуратури.

3.      Копії постанов та вимоги, за якими направлено чи витребувано  прави  рганами ВКВІ.

4.      Наряд обліку осіб, звільнених від відбування покарання з випробуванням.

5.      Наряд матеріалів окремих доручень.

6.      Наряд по статистичним карткам на підсудного.

7.      Виконавчі провадження.

8.      Збиткові провадження.

9.      Списки кримінальних справ, призначених до слухання по першій і апеляційній інстанціях.

10.  Списки кримінальних справ, призначених до слухання касаційній інстанції.

11.  Опис закінчених провадженням кримінальних справ, переданих до архіву суду.

12.  Копії постанов про направлення справи для проведення експертизи.

13.  Акти звірки ВКВІ та Дніпровського районного суду м. Києва.

б) сектор  цивільних справ:

1.      Списки цивільних справ, призначених до слухання по першій і апеляційній інстанціях.

2.      Списки цивільних справ, призначених до слухання по  касаційній інстанції.

3.      Копії ухвал про направлення справ за підсудністю до інших судів.

4.      Копії ухвал про направлення цивільних справ  для проведення експертизи.

Функції виконавчого відділу:

-прийом судової справи у належному вигляді в перервах чи з остаточним рішенням суду,

-реєстрація зміненої інформації в формах обліку,

-звернення до виконання рішень в кримінальних, цивільних, адміністративних справах,

-виготовлення документів – форм звернення до виконання рішень,

-направлення звернутих до виконання рішень виконавцям,

-видача копій процесуальних документів зацікавленим особам,

-контроль за виконанням, звернутих до виконання, судових рішень,

-виготовлення і видача виконавчих документів в порядку, передбаченому законодавством України,

-складання статистичної звітності,

-підготовка судових справ для передачі у відділ архівної роботи.

 

Відділ архівної роботи.

Відділ архівної роботи здійснює функцію збереження документованої інформації та носіїв технічного запису.

Відділ архівної роботи здійснює свою діяльність відповідно до правил діяльності  рхівних установ, визначених Законом України „Про Національний архівний фонд і архівні установи”, Типовим положенням про архівний підрозділ державного органу, органу місцевого самоврядування, державного підприємства, установи і організації, Інструкцією про порядок передавання до архіву суду, зберігання в ньому, відбору та передавання до державних архівів судових справ та документів діяльності суду та Тимчасовою інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді.

 

 

Розділ V.

Технологія проходження справ.

 

Кожна справа, яка надходить до суду, проходить певні етапи:

1.      стадія прийому,

2.      реєстрація у загальній канцелярії,

3.      стадія розподілу справ по критеріям складності,

4.      розподіл справ по суддям,

5.      реєстрація справ  у кримінальній, цивільній, адміністративній канцеляріях суду,

6.      передача справ суддям,

7.      призначення справи до судового розгляду ,

8.      розгляд справи по суті,

9.      прийняття рішення по справі,

10.  передача справи до канцелярії суду,

11.  звернення рішення суду до виконання,

12.  стадія зберігання справи в архіві суду.

Але іноді в силу специфіки справи поряд із загальними умовами її проходження в суді, які притаманні всім судовим справам, виникають і особливості, які стосуються тільки цієї категорії справ.

 

РОЗДІЛ VІ.

Розподіл справ.

 

Значна увага приділяється стадії розподілу справ по критеріям та розподіл справ по суддям.

Від вірного виконання зазначених стадій залежить ефективність  розгляду справ, а також  і показники роботи цілого суду.

Кримінальні справи.

Розподіл кримінальних справ здійснюється головою суду. В законодавстві немає вказівок, яким чином повинен відбуватися даний розподіл. Головою суду враховується  інтелектуальний рівень кожного судді і професійна придатність до вирішення справ тієї чи іншої категорії, з урахуванням професійного рівня та досвіду роботи кожного судді. Наскільки це  можливо, голова суду підтримує між суддями рівновагу і справедливий  розподіл справ.

Матеріали про умовно-дострокове звільнення і заміну покарань, про адміністративний нагляд, скарги на дії слідчих органів, скарги приватного обвинувачення також розподіляються головою суду.

Матеріали щодо арешту, тримання під вартою, затримання осіб, підозрюваних у вчиненні злочину, огляду та обшуку житла чи володіння особи, розглядаються суддями в порядку черговості, згідно графіку, який затверджується щомісяця.

Цивільні справи.

Розподіл цивільних справ між суддями цивільної колегії в порядку черговості, з урахуванням критерію складності проводить керівник апарату суду за візуванням голови суду. 

Критерії складності діляться на прості, середні, складні (розпорядження голови суду № 19 від 12 квітня 2006 р.).

1.  прості

- справи позовного провадження:

      а)  про розірвання шлюбу,

      б)  про стягнення аліментів на утримання дитини,

      в)  про стягнення аліментів на утримання дружини,

- справи наказного провадження;

2. середні

- справи позовного провадження:

а) що виникають з трудових правовідносин (про поновлення на роботі, про виплату заробітної плати, про відмову в прийнятті на роботу, про відшкодування матеріальної шкоди, заподіяної працівниками підприємству, установі, організації, про визнання страйку незаконним),

б) справи, що виникають з сімейних правовідносин (про встановлення батьківства, про позбавлення батьківських прав),

в) справи, що виникають з житлових правовідносин (про виселення, про приватизацію державного житлового фонд),

г) справи про право власності (про приватну власність, про колективну власність, про державну власність),

д) спори про відшкодування шкоди, заподіяної  ушкодженням здоров’я чи смертю громадянина (у зв’язку з виконанням потерпілим своїх трудових обов’язків,  у зв’язку з порушенням правил руху та аваріями на транспорті),

е) спори про відшкодування шкоди, заподіяної порушенням законодавства про охорону природи (про майнову відповідальність за лісопорушення, про майнову відповідальність за незаконне полювання та порушення правил вилову риби),

є) про звільнення майна з-під арешту (про виключення майна з опису),

ж) спори, що виникають з порушення законодавства про об’єднання громадян,

з) інші справи позовного провадження, які не включені до легкої чи складної критерії,

-  справи, що виникають з адміністративно-правових відносин,

-  справи окремого провадження;

3. складні

- справи позовного провадження:

а) спори про авторське право,

б) спори про винахідницьке право,

в) спори про паювання землі,

г) спори про захист честі, гідності та ділової репутації,

д) спори про відшкодування шкоди, заподіяної громадянинові незаконними діями органів дізнання, досудового слідства, прокуратури і суду,

е)  спори, що пов’язані з діяльністю господарських товариств,

є)  спори, що пов’язані з договором оренди,

- справи про стягнення коштів, де сума перевищує 50000 гривень,

- справи, по яким приймає участь велика кількість сторін.

Адміністративні справи.

Протоколи про адміністративні правопорушення надходять до суду, реєструються в загальній канцелярії, після чого передаються для належного оформлення та реєстрації до адміністративної канцелярії, де старшим секретарем розподіляється однакова кількість справ кожному судді.

 

 

РОЗДІЛ VІІ.

Індексація суддів

 

Згідно наказу голови суду з метою належної  організації роботи по реєстрації та обліку судових справ за суддями встановлено наступні індекси:

       голова суду Хіміч В.М. – ВХ -31

       заступник голови суду Стрижеус А.М. - С-18

       заступник голови суду Ластовка Н.Д. – Л-12

       судді:  Антипова Л.О. – А-4

                   Беспалов О.О. – Б-5

Виниченко Л.М. – В-27

Гончарук В.П. – Г-6

Горбань Т.І. – Г-7

Губська О.А. - Г-13

Дзюба О.А. – Д-25

Дурицька О.М. - 30

Кияшко О.А. – К-8

Колесник Л.А. – К-9

Кулікова С.В. – К-11

Марченко М.В. – М-14

Попович О.В. – П-16

Рубан С.М. – Р-17

Савлук Т.В. –  С-29

Сітайло О.М. –  С-28

Тарасенко З.Й. – Т-2

Федорова Г.Г. – Ф-19

Федосєєв С.В. – Ф-32

Чаус М.О. – Ч-20

Чех  Н.А. – Ч-21

Шапран В.В. – Ш-22

Штелик С.П. – Ш-23

Шурига Т.Г. – Ш-24

Яровенко Н.О. – Я-26

 

РОЗДІЛ  VІІІ.

Порядок організації роботи суду по прийому громадян.

 

Згідно наказу Голови суду з метою  поліпшення організації роботи суду, підвищення якості та дотримання  строків розгляду цивільних справ та справ, що виникають з адмінстративно-правових відносин, а також своєчасної реєстрації та передачі  справ в провадження  суддям:

            1. Прийом позовних заяв, скарг проводиться  помічниками суддів, згідно графіка затверженого головою суду, з понеділка по четвер з 09.00 до 17.00 години, в п‘ятницю  з 09.00 до 15.00 години  в базовому приміщенні суду по вул. І.Сергієнка, 3 каб. 15 (публічний блок).

            2. Прийом головою суду та його заступниками проводиться лише з організаційних питань:

            - головою суду: громадя  – щоп‘ятниці з 08.00 до 11.00 години в приміщенні суду  по вул. І.Сергієнка, 3;

                        працівників суду – щоп‘ятниці з 11.00 до 13.00 години в приміщенні суду по вул. Сергієнка, 3;

            - заступниками голови суду – щосереди з 15.00  до 18.00 години, щоп‘ятниці з 08.00 до 11.00 години в приміщеннях суду по вул. І.Сергієнка, 3 та по вул. Кошиця, 5.

            3. Керівником апарату суду та помічниками голови суду проводиться прийом:

- громадян з питань організації роботи  апарату суду  щосереди з 15.00 до 18.00 години;

- працівників апарату з організаційних та виробничих  питань – щосереди з 09.00 до 13.00 години.

4. Канцеляріями суду прийом громадян здійснюється  щоденного  протягом всього робочого часу.

5. Розподіл позовних заяв, скарг по суддям  проводиться  в порядку черговості  по мірі надходження, з урахуванням критерію складності .

 

РОЗДІЛ ІХ.

Порядок організації роботи Дніпроовського районного суду міста Києва

           

Відповідно до наказу голови суду з метою належної організації роботи суду, підвищення якості та дотримання строків  розгляду кримінальних, цивільних та адміністративних справ:

1. Прийом громадян проводиться згідно наказу голови суду.

2. Кримінальні справи, які поступили вперше та всі інші справи, які поступили з апеляційної інстанції та касаційних інстанцій, скарги на дії суддів та працівників апарату суду, документи, які носять гриф «Таємно», а також адресовані безпосередньо голові суду передаються голові суду.

3. Поштова кореспонденція( в т.ч. процесуальні документи), яка адресована безпосередньо суддям, передається згідно журналу вхідної кореспонденції безпосередньо судді, якому  адресована дана кореспонденція.

4. Кореспонденція, яка не визначає конкретного адресата направляється голові суду.

5. Кореспонденція, що стосується  виконання судових рішень, яка надходить з Державної виконавчої служби передається для вирішення згідно  вимог закону заступнику голови суду Стрижеусу А.М..

6. Матеріали щодо звільнення від покарання або заміни міри покарання, повідомлення з місць позбавлення волі, запити страхових компаній передаються  заступнику голови суду Стрижеусу А.М..

7. Розподіл позовних заяв, скарг від громадян проводиться помічником судді Любенок Л.Д. по мірі їх надходження, з у рахуванням  критерію складності та візується головою суду.

           8. Адміністративні справи та матеріали щодо арешту, тримання під вартою, затримання осіб, підозрюваних у вчиненні злочину, огляду та обшуку житла чи володіння особи розглядаються суддями  в порядку щоденного чергування згідно графіку.

9. Сформувати колегії суддів по розгляду кримінальних, цивільних справ та справ, що виникають з адміністративних відносин.

Загальне керівництво колегіями покласти на: кримінальна – голову суду Хіміча В.М., цивільна та адміністративна колегії в приміщенні суду по вул. Сергієнка, 3 – заступника голови суду Стрижеуса А.М., в приміщенні суду по вул.Кошиця, 5 – заступника голови суду Ластовку Н.Д..

Кримінальна колегія:

Хіміч В.М.

Беспалов О.О.

Дзюба О.А.

Кияшко О.А.

Колесник Л.А.

Кулікова С.В.

Марченко М.В.

Сітайло О.М.

Шурига Т.Г.

Федосєєв С.В.

Цивільна колегія:

 Виниченко Л.М.

 Гончарук В.П.

 Горбань Т.І.

Губська О.А.

 Дурицька О.М.

Попович О.В.

 Чаус М.О.

 Шапран В.В.

Федорова Г.Г.

Чех Н.А.

 Яровенко Н.О.

Адміністративна колегія:

Стрижеус А.М.

Ластовка Н.Д.

Антипова Л.О.

 Рубан С.М.

 Савлук Т.В.

 Штелик С.П.

 

            Судді кримінальної колегії додатково розглядають цивільні справи, які визначені за критерієм складності як прості,  судді цивільної колегії – кримінальні справи, які визначені за критерієм складності як не складні, судді  адміністративної колегії – кримінальні справи, які визначені за критерієм складності як не складні та середньої складності.

 10. Кримінальні справи щодо неповнолітніх  розглядаються суддями Хіміч В.М., Стрижеус А.М., Шурига Т.Г..

11. Розгляд цивільних справ  окремої категорії відповідно  до п. 4 ст. 234 ЦПК України проводиться суддям Федоровою Г.Г. та Яровенко Н.О..

12. Розгляд справ, пов‘язаних з порушенням  державної таємниці (без розголошення  державної таємниці)  проводиться  суддею Стрижеусом А.М. з участю в  якості секретаря судового засідання помічника голови суду Клочок Л.М..

13. Розгляд справ по третейських судах  проводиться суддями  Виниченко Л.М. та Савлук Т.В..

14. Розгляд скарг в порядку ст.ст. 236-7, 236-8 КПК України проводиться  суддями  Дзюба О.А., Кияшко О.А.. Колесник Л.А., Марченко М.В., Шурига Т.Г..

15. Розгляд справ щодо розкриття банківської таємниці (в порядку ЦПК України) проводиться суддею Виниченко Л.М., в порядку КПК України – суддею Кияшко О.А.

16. Розгляд адміністративних справ щодо порушення  міграційного законодавства проводиться суддями  Гончарук В.П. та Марченко М.В.(в цій частині наказ втупає в дію з моменту  обрання суддів довічно). До вступу в дію наказу в цій частині розгляд зазначених справ  проводиться суддям Ластовка Н.Д. та Дурицька О.М..

17. Розгляд  адмінстравних справ щодо  порушення протипожежного  законодавства провоиться  суддями Сітайло О.М., Федосєєвим С.В..

18. Окремі доручення  судів країн  ближнього зарубіжжя виконується суддею Куліковою С.В., країн дальнього зарубіжжя суддею Горбань Т.І..

19. Видача для ознайомлення  судових справ  і копій  документів проводиться відповідно до  Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді.

 

 

РОЗДІЛ Х.

Розмежування функціональних обов'язків між працівниками суду

 

            Згідно наказу Голови суду відповідно до ст. 24 Закону України «Про судоустрій», з метою  забезпечення ефективного розподілу функціональних обов‘зків між працівниками суду, покращення господарської діяльності, належного контролю за використанням  матеріальних цінностей:

1. Обов'язки по організації роботи  суддів та працівників апарату суду, контроль за станом діловодства, строками передачі справ, направлення справ до апеляційної та касаційної інстанцій, зверненням до виконання судових рішень, передачею справ  до архіву та виконанням інших доручень голови суду  в приміщенні суду по вул. Сергієнка, 3 покласти на заступника голови суду  Стрижеуса А.М, в приміщенні суду по вул. Кошиця, 5 – на заступника голови суду Ластовку Н.Д..

            2. В разі відсутності голови суду  виконання обов'язків покладається на  заступника голови суду Стрижеуса А.М.

            3. Відповідальними особами за  схоронність та використання  матеріальних цінностей призначити: в приміщенні суду по вул. Сергієнка, 3 –заступника голови суду Стрижеуса А.М., в приміщенні по вул. Кошиця, 5 – заступника голови суду Ластвоку Н.Д..

            4. Суддям персонально забезпечити належну схоронність та використання матеріальних цінностей, виділених у користування.

            5. Призначити суддів, відповідальних, за збереження матеріальних цінностей в залах судових засідань:

            - приміщення суду по вул. Сергієнка, 3:

зал засідань – суддя Хіміч В.М.

зал № 1 – суддя Яровенко Н.О.

зал № 2 - суддя Антипова Л.О.

зал № 3 – суддя Виниченко Л.М.

зал № 4 – суддя Стрижеус А.М.

зал № 5 – суддя Горбань Т.І.

            - приміщення суду по вул.Кошиця, 5:

зал № 1 – суддя Шапран В.В.

зал № 2 - суддя  Кулікова С.В.

зал № 3 – суддя Рубан С.М.

зал № 4 – суддя Чех Н.А.

зал № 5 – суддя Беспалов О.О.

зал № 6 – суддя Ластовка Н.Д.

зал № 7 – суддя Штелик С.П.

зал № 8 – суддя Федорова Г.Г.

            6. Рекомендувати наряду спеціального батальону судової міліції “Грифон” ГУ МВС України в м. Києві по охороні громадського порядку в приміщенні Дніпровського районного суду м. Києва дозволяти винос матеріальних цінностей з приміщень суду лише при наявності дозволу голови суду, у виключних випадках в приміщенні суду по вул. Кошиця, 5 – заступника голови суду Ластовки Н.Д..

7. Обов'язок по своєчасному обліку та списанню матеріальних цінностей  покладається  на головного спеціаліста Ухань Н.В..

8. Відповідальність за схоронність та використання гербової печатки, печатки “Для довідок”, печатки “Канцелярія”, які знаходиться в приміщенні Дніпровського районного суду м. Києва по вул. І.Сергієнка, 3  покласти на  керівника апарату суду Шевченко Н. М..

9. Відповідальність за схоронність та використання гербової печатки яка знаходяться в приміщенні Дніпровського районного суду м. Києва по вул. Кошиця, 5 покласти на заступника  голови суду Ластовку Н.Д..

            10. Відповідальність за схоронність та використання кутових та інших штампів, по мірі необхідності визначати відповідно до журналу обліку печаток і штампів Дніпровського  районного суду м.Києва .

            11. Матеріально-відповідальною особою за службовий автомобіль  марки “DAEWOO Lanos” д.н. 701-27 КА призначити  водія Хобту А.В..

            12. Відповідальними особами за пересилку судових справ та іншої документації призначити старшого секретаря суду Гелєвєру Г.В. та екпедитора Ковмир К.М..

            13. Відповідальною  особою  за організацію роботи  щодо запобігання проявам корупції призначити помічника голови суду Бірсу О.В..

14. Обов'язки по охороні праці покласти на старшого секретаря суду Гелєвєру Г.В..

            15. Відповідальними особами за протипожежну безпеку та раціональне використання електроенергії призначити завідуючого господарством Буніна В.І., судових розпорядників Бойка В.С. та Мовчана А.П..

            16. Відповідальними особами за експлуатацію електронного зв'язку  призначити керівника апарату суду Шевченко Н.М. та помічника судді Окис Т.О..

            17. Відповідальною особою за використання  електронної поштової адреси призначити помічника судді Любенок Л.Д..

            18. Відповідальними особами  за зберігання речових доказів призначити: в приміщенні суду по вул. Сергієнка,3 старших секретарів суду Колль О.В. та Косенко Є.В., в приміщенні суду по вул. Кошиця, 5 секретарів суду  Писаренка С.В. та Яхновську Н.В..

            19. Ведення, облік, зберігання, розмноження, розсилання, використання, схоронність документації з грифом “Для службового користування”  покласти на помічника голови суду Клочок Л.М..

            20. Відповідальною за належне утримання державної атрибутики (прапора та герба України) в усіх залах судових засідань та на фасадах приміщень суду  призначити керівника апарату суду Шевченко Н.М.,

21. Відповідальними особами за передачу приміщень суду під охорону в нічний час, у вихідні та святкові дні призначити керівника апарату Шевченко Н.М. та помічника судді  Окис Т.О.

            22. Призначити відповідальних осіб за організацію роботи канцелярій суду:

   загальна канцелярія – старшого секретаря суду Гелєвєру Г.В.

   кримінальна канцелярія –старшого секретаря суду  Колль О.В.

   цивільна канцелярія – старшого секретаря суду Кириленко Ю.В.

   адміністративна канцелярія – старшого секретаря суду Косенко Є.В.

            23. Склад працівників канцелярій та розподіл обов'язків між ними визначати  відповідно до розпорядження голови суду з урахуванням посадових обов'язків кожного працівника.

            24. Відповідальною особою за роботу з програмою «Статкартка»  призначити  страшого секретаря суду Колль О.В..

            25. Відповідальними особами за формування і надсилання копій судових на адресу інформаційно-технічного адміністратора Реєстру призначити помічників суддів Любенок Л.Д. та Окис Т.О..

            26. Відповідальною особою  по взаємодії з Київським  слідчим ізолятором  Державного департаменту України з питань виконання покарань по м. Києву та Київській області щодо своєчасного перерахування осіб, що утримуються під вартою та рахуються за Дніпровським районним судом м.Києва  призначити старшого секретаря суду Колль О.В..

            27. Відповідальною особою за своєчасну передачу інформації (повідомлень про слухання справ з результатами) про рух цивільних, кримінальних, адміністравних справ  по  двом приміщенням суду   призначити старшого секретаря суду Гелєвєру Г.В., по приміщенню по вул. Кошиця, 5 – помічника судді Окис Т.О..  Також зобов‘язати Гелєвєру Г.В.  надавати голові суду  невідкладно по мірі  надходження періодичні видання, які надходять на адресу суду.

28. Розподіл обов'язків між консультантами  суду визначити розпорядженням голови суду, з урахуванням рівня теоретичних знань та  практичного досвіду кожного.

            29. Покласти на суддів контроль за роботою:

                               загальної канцелярії:

                                                          - Антипова Л.О.

                                                            - Федорова Г.Г.

                              канцелярії з цивільних справ:

        - Виниченко Л.М.

         - Рубан С.М.

канцелярії з кримінальних справ:

    - Сітайло О.М.

    - Кулікова С.В.

                              канцелярії з адміністративних справ:

  - Марченко М.В.

    - Федосєєв С.В

архіву:

   - Стрижеус А.М.

                                                                - Ластовка Н.Д.

 

 

РОЗДІЛ ХІ.

Запровадження медіації

 

Згідно наказу голови суду з метою запровадження нових методів роботи  затверджено положення про медіацію.

 

1.                Загальні положення

Медіація – це одна з форм альтернативного розв’язання конфліктів. 

Медіація – це процедура, в якій нейтральна  третя  особа, незадіяна у конфлікті, допомагає учасникам спору знайти таке вирішення конфлікту, яке задовольняє обидві сторони.

Медіація – це добровільний і конфіденційний процес. 

Необхідність медіації викликана:

-          високою вартістю юридичних послуг та судового розгляду;

-          значною тривалістю в часі;

-          невпевненістю в результаті, який залежить від суддів та юристів;

-          втратою конфіденційності, що супроводжує публічні процеси або детальне вивчення фактів та інш.

Якщо конфлікт виник між двома людьми, які перебувають у тривалих стосунках, як, наприклад, сусіди, батьки, що розлучаються, або співробітники, то стреси судового розгляду лише погіршують ці стосунки.

            Медіація спонукає учасників процесу  безпосередньо взаємодіяти один з одним для розгляду спору як спільної проблеми, що потребує вирішення, для пошуку різних варіантів вирішення, ставитися один до одного і до протилежних позицій з повагою,  фокусувати свою увагу на майбутньому, а не на тому, що відбулося у минулому. Медіатор сприяє і полегшує переговори між сторонами, підводить їх до пошуку власних взаємовигідних рішень.

            Підставами для застосування медіації є:

-          очевидне непорозуміння сторін, коли досвідчена  нейтральна особа може полегшити комунікацію;

-          важливим є збереження конфіденційності процесу;

-          обмеженість у часі;

-          наявність між сторонами напружених стосунків, які  повинні після вирішення спору продовжуватися, та інш.

 

 

2. Порядок проходження справи в суді

Відповідно до статей Цивільного процесуального кодексу України позовна заява подається до суду та після відповідної реєстрації справа передається головуючому судді для вирішення питання щодо її прийняття до розгляду. В разі відкриття провадження по справі попереднє судове засідання призначається і проводиться протягом одного місяця з дня відкриття провадження. Провівши попереднє судове засідання та призначивши справу до судового розгляду, з метою з»ясування можливості врегулювання спору до судового розгляду суд роз»яснює сторонам можливість вирішення справи через застосування медіації. В разі відмови від проведення процедури медіації секретар судового засідання в протоколі робить відмітку про це. В разі згоди сторін  на проведення процедури медіації суд  призначає справу до розгляду в поряду медіації в термін до  призначеного дня судового розгляду. Медіатори працюють  в приміщеннях Дніпровського районного суду м. Києва по вул. Сергієнко, 3 та по вул. Кошиця, 5. В цивільних канцеляріях заведені книги реєстрації призначених за участю медіаторів засідань. В призначений день сторони з медіаторами зустрічаються та намагаються вирішити спір. В разі прийняття рішення медіатором готується мирова угода, яка після підписання сторонами подається на затвердження судді. В разі неможливості вирішення справи за допомогою медіатора справа розглядається в порядку, визначеному Цивільним процесуальним кодексом України.

                                  

Схема проходження  цивільної справи

 

4. Порядок проведення медіації

 

 

Етапи

Завдання

Дії медіатора

Підготовчий етап

Загальна інформація про сторони і зміст спору

 

Організація простору для переговорів

 

Представлення цілей  і особливостей процесу медіації сторонам

 

Встановлення базових правил

Огляд всіх матеріалів справи

 

Контактування зі сторонами

 

Встановлення довіри до медіатора в кожної з сторін

Розуміння сторін і справи

Спільне обговорення:

Сторони обговорюють і вислуховують переживання один одного, розглядають перебіг справи, висловлюють емоції

Слухає, перефразовує питання і відповіді, визнає емоційний зміст, підсумовує потреби та інтереси, визначає можливі рамки угоди

Встановлює довіру

Переконує  у конфіденційності

Розв»язання проблеми

Опрацювання  критеріїв прийнятого рішення

 

Генерування варіантів

 

Оцінка і вибір варіантів

Керує процесом переговорів, пропонує варіанти вирішення ситуації

 

Відокремлює варіанти від прийняття рішення

Підписання  угоди

Визначення рамок  угоди

 

Підготовка і написання письмової угоди. Переробка угоди в разі потреби

 

 Виконання рішень

Опрацьовує проект угоди з кожною зі сторін

 

Ретельно формулює угоду так, щоб кожна сторона розуміла, про що йдеться

Зустрічається одночасно з усіма сторонами для підписання угоди

 

 

РОЗДІЛ Х ІІ.

Основні напрямки діяльності Дніпровського районного суду м. Києва як модельного суду щодо удосконалення організації роботи

 

 

З метою покращення організації роботи Дніпровського районного суду м. Києва в  якості модельного суду в рамках Українсько-канадського проекту  судової співпраці  слід  здійснити наступні заходи.

1.                                         Забезпечити будівництво нової будівлі  Дніпровського районного суду м. Києва.

2.                                         Забезпечити персональними комп»ютерами всіх суддів, помічників суддів, всі підрозділи  суду.

3.                                         Запровадити автоматизовану інформаційну систему, при використанні якої в суді здійснюватиметься внесення, збереження та пошук інформації по руху кримінальних, цивільних і адміністративних справ, вестиметься архів документів, здійснюватиметься контроль за процесуальними строками, автоматизовано складатимуться статистичні звіти.

4.                                         Запровадити навчання суддів та працівників апарату суду  базовим навикам роботи на комп»ютері, що підвищить професійний рівень суддів та працівників апарату, дасть можливість в повній мірі використовувати переваги інформаційної мережі.

5.                                         Забезпечити доступ суддям до мережі Інтернету, що дасть можливість суддям самостійно без затримок шукати та використовувати необхідну інформацію.

6.                                         Створити електронну поштову службу суду шляхом встановлення поштового сервера, на якому будуть створені поштові ящики суддів та загальний поштовий ящик суду, на які повинна надходити вся електронна пошта для суддів та суду.

7.                                         Забезпечити доступ суддям та працівникам апарату суду до систем правової інформації шляхом підключення всіх автоматизованих робочих місць  користувачів до загальної щоденно поновлюваної бази законодавства.

8.                                         Запровадити телефонно-довідкову службу в суді з метою забезпечення кожному громадянину можливості безкоштовно отримати первинну інформацію, необхідну для звернення до суду по телефону.

9.                                         Створити та постійно вести Інтернет-сайт суду, на якому буде розміщена інформація пр суд, зазначений графік прийому громадян, приведені зразки позовних заяв для подачі до суду, наведена інша інформація, необхідна для звернення до суду.

10.                                     Реорганізувати роботу архіву суду шляхом його технічного оснащення, що дасть можливість переводу архіву з паперових на електронні носії, що значно скоротить час на пошук необхідного документу та виконання запитів.

11.                                     Для зручності громадян в приміщеннях суду встановити інформаційні кіоски, в яких розмістити різну інформацію, необхідну для звернення громадян до суду, а також інформацію про рух справ, результати розгляду справ та інше.

12.                                     Ввести нагрудні знаки «бейдж» для працівників апарату суду, де будуть зазначені їх прізвище, ім»я та по-батькові, займана посада, що підвищить рівень дисципліни працівників апарату суду.

13.                                     По периметру приміщень та  в коридорах та на сходових клітках суду встановити відеокамери, призначені для забезпечення загальної безпеки і підтримки порядку в приміщеннях суду.